יום ראשון, 24 ביוני 2012

כסף - פינק פלויד

מכירים את השיר כסף של פינק פלויד? כן, השיר הזה מתוך אלבום המופת  "הצד האפל של הירח." אף על פי שקולו של דייויד גילמור בוקע מהשיר, הרי שמי שכתב אותו הוא רוג'ר ווטרס. השיר כסף, היה הביטוי האמנותי למציאות שבה חיה הלהקה בטרם האלבום הזה זכה להצלחה אדירה. חלומם של הפינק פלויד היה להתפרסם בגדול, ולעשות כסף גדול. והשיר הזה היה ממש כמו נבואה שהגשימה את עצמה.

פינק פלויד עשו כאן משהו שלא רבים הצליחו לעשות, הם עשו הרבה מאוד כסף משיר על כסף. רבות דובר על הקצב הייחודי של השיר הזה, המבוסס על מקצב של שבע שמיניות, ורק בחלק האחרון של השיר מתחלף הקצב לקצב סטנדרטי של ארבע רבעים.

אין זה יוצא דופן שהפינק פלויד חלמו על הכסף הגדול, על ההצלחה והתהילה. במקרה שלהם הם הגשימו את חלומם במלואו, הם הצליחו, וקיבלו כל מה שרק ייחלו לו. אבל עכשיו הם נאלצו להתמודד עם בעיה חדשה, המטרה האולטימטית הושגה, הם הגיעו ליעד. אותה מוטיבציה חסרת גבולות, התלהבות, ואש תשוקה בוערת להצלחה, כבר לא שיחקו תפקיד. לא היה להם למה עוד לשאוף, הם הגיעו לפסגת מאווייהם. זה לא שהיצירה הפסיקה לנבוע, הם המשיכו להופיע ואף כתבו אלבומים מצויינים, הלוואי שהיית כאן, והחומה,  יחד עם זאת הם כבר היו שבעים מההצלחה.

מה אפשר ללמוד מהפינק פלויד ככל הנוגע לכסף ולהצלחה? דבר שאולי כבר שמעת עליו בעבר. תשוקה חזקה להצליח כוח רצון עז. כוח הרצון של הלהקה הזאת היה אדיר, הם חלמו בגדול. הו, כמובן הם היו מוכשרים, אבל האם ללא הרצון העז שלהם, ללא התשוקה הבוערת הזאת שבערה בעצמותיהם, הם היו מצליחים לפרוץ כך ולהפוך לאחת הלהקות הגדולות בהיסטוריה של המוזיקה? ספק רב.

נקלעת לפשיטת רגל? 5 עו''ד שיעזרו לך לעבור את התהליך בהצלחה

על סף פשיטת רגל? אתה לא לבד, זה קורה לרבים  וטובים. אנשים שהתחילו עם אמביציה להקים ביזנס משלהם, השקיעו מכספם ומרצם. עבדו קשה מבוקר עד ערב....