יום שני, 9 ביולי 2012

מה זה בעצם כסף?

כאשר חסר לך כסף אתה תמיד בטוח שאילו רק תרוויח את הסכום הזה או הסכום ההוא, אז כל הבעיות בחייך יפתרו, כל הצרות שלך יהיו מאחוריך. נכון לאותו רגע זה בדיוק נראה כך, אבל אתה יודע מה, אני רוצה לומר לך שברגע שאתה משיג את אותו הסכום שחשבת שיהפוך אותך לאדם חסר דאגה, אתה מגלה שיש שם עוד משהו. למה אני מתכוון? אם ננסה להעמיק לחקור קצת בנושא הכסף ולהבין בעצם מה זה כסף, הרי שלא מדובר כאן בדבר חי או צומח, אבל אפשר בעזרתו לרכוש דברים חיים. מה הכסף עושה? ייתכן שאתה עכשיו אומר לעצמך שהכסף יכול לעשות בשבילך אלף ואחד דברים. ומה שאני אומר לך כאן ועכשיו הוא שהכסף מאפשר לנו רק דבר אחד בלבד. מהו אותו דבר? הכסף מאפשר לנו לרכוש מוצרים ושרותים. זה הכול, שום דבר מעבר לזה. תחשוב על כל דבר שבעולם שאתה יכול לקנות בכסף, ותגלה שזאת אמת יצוקה בסלע, תגלה שהמשפט הזה מסכם את הכול. כסף מאפשר לנו לרכוש מוצרים ושרותים.
מה זה כסף
הוא לא מאפשר לנו לרכוש מצב רוח, אושר או חברים. כסף לא מאפשר לנו לרכוש חיי נצח לנו וליקירנו, מה הוא מאפשר? לרכוש מוצרים ושרותים. אם המטרה שלך בחיים לרכוש כמה שיותר מוצרים, ולצרוך כמה שיותר שרותים, הרי שייתכן שכסף יגרום לך להרגיש טוב טוב. אבל האם הוא יכול לקנות לך אהבה, האם הוא יכול לקנות לך חברים אמיתיים, משפחה יקרה ואוהבת? לא.
ייתכן שאתה עכשיו מתחיל לחשוב שאני אדם מטורף, אחד ששונא כסף או מטיף נגדו. לא, זה ממש לא כך, אני בהחלט מעודד אותך לעשות כסף כמה שיותר, ולהרוויח כמה שיותר. יחד עם זאת אני רוצה שתראה את הדברים בפרופורציה הנכונה. כבר ראיתי אנשים שוויתרו על כל דבר בחיים כדי לצבור עוד ועוד מזומנים, הם בגדו בחברים, פעלו נגד מצפונם והכול כדי להגדיל את הונם. האם הם מאושרים? אני לא סבור כך.
מצד שני ישנם אנשים שהרוויחו את הונם ביושר, האנשים הללו בעצם פעילותם לא רק שהתעשרו לעצמם, אלא אף העשירו בפועלם אנשים אחרים. כאשר הם הרוויחו סביבם הרבה מאוד אנשים אחרים גם כן הרוויחו. כאשר הם פתחו מפעל, אז הרבה אנשים נהנו ממקומות עבודה, כאשר הם השיקו את החברות שלהם בבורסה, הם התירו לאנשים אחרים לחלוק ברווחי החברות. וכמעט תמיד האנשים הללו היו פעילים בתחומים של קהילה ותרומה. הם תורמים מיליונים לצורך שיפור החברה ועזרה לנזקקים. כך הם מקבלים את הסיפוק וקורת הרוח הגדולים ביותר. אם תשאל כל עשיר מה גורם יותר סיפוק ואושר, להרוויח מאות מיליונים או לתרום מאות אלפי שקלים לילדים חסרי כל, הוא ישיב לך בכנות, שהתרומה גורמת לו להרבה יותר אושר נחת, ותחושה טובה שמלווה אותו לאורך זמן רב.

נקלעת לפשיטת רגל? 5 עו''ד שיעזרו לך לעבור את התהליך בהצלחה

על סף פשיטת רגל? אתה לא לבד, זה קורה לרבים  וטובים. אנשים שהתחילו עם אמביציה להקים ביזנס משלהם, השקיעו מכספם ומרצם. עבדו קשה מבוקר עד ערב....