יום שישי, 6 ביולי 2012

כסף | מרבה נכסים מרבה דאגה

ישנו משפט שאומר, מרבה נכסים מרבה דאגה. זה תמיד מעניין אותי לשמוע את המשפט הזה, מכיוון שתמיד הוא נאמר בפיהם של אנשים שאין להם כסף. זה  אגב מזכיר לי את המשל השועל והענבים. השועל רואה ענבים גדולים טעימים ומתוקים, אך הם תלויים גבוה מאוד מעליו. השועל מתאמץ להגיע אל הענבים ועושה כל מאמץ כדי להשיגם, אך אינו מצליח להגיע אליהם. לבסוף הוא עוזב באכזבה ואומר, לא נורא, ממילא היו אלה ענבי בוסר.

התשובה שאני נותן לאנשים הללו, היא שאני חושב שדווקא שמי שאין לו נכסים מרבה דאגה. מי יותר מודאג זה שיש לו נכסים, יש לו בית משלו, יש לו מכונית משלו, יש לו חשבון בנק עם הרבה מאוד כסף, או זה שאין לו נכסים, ושחייב כסף לבנק? מי מהשניים לא יישן טוב בלילה?

לא קשה להבין את כוונתו של הוגה המשפט, מרבה נכסים מרבה דאגה, מה שהוא רצה לומר הוא שמי שיש לו הרבה נכסים, חושש לנכסיו, הוא ירא שמא מישהו יבוא ויגזול את כספו, הוא חושש שמא תתלקח דלקה ותשרוף את ביתו, במילים אחרות, יש לו מה להפסיד והוא חושש להפסיד אותו. אבל יש חשיבות רבה לתקופה שבה נאמר המשפט הזה. המשפט הזה נאמר בתקופה קדומה, שבה לא היו כיסויי ביטוח של אש ושרפה, ורעידת אדמה. המשפט הזה נכתב בתקופה שהשלטון לא היה דמוקרטי כפי שיש לנו כיום, אלא שלטון מונרכי. המלך היה יכול לצוות לקחת מפלוני אלמוני את רכושו. אולם כיום, הכסף של העשירים נמצא במקום בטוח בחשבונות בנק, ביתם מוקף חומה, אזעקות, כלבי שמירה, וחברת אבטחה מפטרלת 24 שעות ביממה באזור.

אז נכון, גם בימנו עדיין אפשר להיות עשיר ומודאג, אבל אין סיבה אמיתית לדאגה. דווקא לאלה שנמצאים במצב ההפוך, יש סיבה טובה לדאגה. כאשר יש הרבה כסף, אפשר לשפר את רמת החיים, ואפשר גם לרכוש ביטוחים וכיסויים כמעט לכל דבר.

נקלעת לפשיטת רגל? 5 עו''ד שיעזרו לך לעבור את התהליך בהצלחה

על סף פשיטת רגל? אתה לא לבד, זה קורה לרבים  וטובים. אנשים שהתחילו עם אמביציה להקים ביזנס משלהם, השקיעו מכספם ומרצם. עבדו קשה מבוקר עד ערב....