יום שלישי, 21 באוגוסט 2012

כסף בחמישה ימי עבודה בשבוע

האם שאלת את עצמך פעם מדוע דווקא צריך לעבוד 5 ימים בשבוע ולנוח בשישי שבת? מדוע כדי להתפרנס ולהרוויח די כסף, חייבים לתת חמישה ימי עבודה, ולקחת רק שני ימי מנוחה. האם אפשר להפוך סדרי עולם, ולמשל לעבוד רק יומיים בשבוע ולקחת חמישה ימים של מנוחה חופש והנאה? אני בטוח שרבים היו רוצים לעשות זאת, אבל אין להם מושג איך זה אפשרי. 
כסף כל השבוע
בסיפור הבריאה בספר בראשית, אנו רואים שהאל בורא את העולם בשישה ימים וביום השביעי הוא נח. זה מעניין לראות שהאדם אימץ את המודל הזה, ושנים רבות אנשים עבדו שישה ימים בשבוע, גם כיום ישנם אנשים שעובדים שישה ימים, אבל המשק ברובו עבר לחמישה ימי עבודה.
בסיפור התנ''כי לאחר שאדם וחווה אוכלים מהפרי האסור, אלוהים מגרש אותם מגן עדן ומקלל אותם. בזיעת אפיך תאכל לחם הוא אומר לאדם. ומאז הקללה הזאת כנראה עובדת.
אבל האדם הוא בריאה חכמה מאוד, הרי בסופו של דבר הוא נוצר בצלם אלוהים, ויש לו את היכולת לשנות דברים. כדי לאמץ סגנון חיים כזה שבו אנשים עובדים יומיים בשבוע, ובשאר השבוע נחים מבלים ונהנים, צריך להיות או אחד שירש הרבה מאוד כסף, או איש עסקים שעובד שני עשורים מחייו קשה מאוד, בונה נכסים מניבים ולבסוף בגיל 40 פורש לשני ימי עבודה. זאת אחת האפשרויות להרוויח כסף די הצורך רק בשני ימי עבודה.
בתור שכיר אתה לעולם לא יכול ליישם את המודל הזה, הדרך היחידה ליישם אותו הוא בתור עצמאי. אבל אל תבלבל בין עצמאים שבעצמם עובדים בעסק לבין עצמאים שבונים עסקים, שוכרים עובדים ומרוויחים כסף מבלי להיות מעורבים יותר מדי. אם בנית עסק מצליח, ואתה יכול לתת לאנשים אחרים להפעיל אותו, הרי שאתה יכול להרוויח כסף מבלי להשקיע את זמנך. ליתר דיוק, אתה משקיע מזמנך בהתחלה וברגע שכל זה עובד, אתה יכול להניח לזה להמשיך ולעשות בשבילך עוד ועוד כסף.
עדיין אם נתבונן סביבנו נראה שמרבית האנשים מרוויחים כסף בחמישה ימי עבודה. נדיר למצוא מישהו שמקדיש פחות שעות. זה לא מוזר? איך זה שכולם בכל המקצועות ובכל הענפים, צריכים לעבוד בדיוק את אותו מספר ימים? זאת תעלומה.

נקלעת לפשיטת רגל? 5 עו''ד שיעזרו לך לעבור את התהליך בהצלחה

על סף פשיטת רגל? אתה לא לבד, זה קורה לרבים  וטובים. אנשים שהתחילו עם אמביציה להקים ביזנס משלהם, השקיעו מכספם ומרצם. עבדו קשה מבוקר עד ערב....