יום שני, 13 באוגוסט 2012

להרוויח כסף מעסק אמיתי

אנשים רבים חולמים על עסק משלהם, להיות עצמאים ולהרוויח כסף בעבור עצמם, הם רוצים לעבוד אבל לא לעבוד בשביל מישהו אחר, לא לבנות את העושר של מישהו אחר, אלא את העושר של עצמם. אז מדוע כל כך הרבה אנשים נכשלים בכך, וגם אם הם איכשהו מצליחים ליצור עסק משלהם, ולהתפרנס, הרי שהם נאלצים לעבוד שעות ארוכות כל כך, עד שהם תוהים האם כבר לא היה כדאי להם להישאר שכירים במקום עבודתם.
כסף מעסקים
הבעיה המרכזית של מרבית האנשים שחולמים על עסק משלהם, הוא שהם אולי הקימו עסק, אבל בעצם הם הקימו לעצמם מסגרת עבודה עצמאית. ועכשיו הם נדרשים לעשות הכול. אם בתור שכירים הם פשוט ביצעו את העבודה עצמה והלכו הביתה, הרי שכעת הם אחראים גם על הפרסום של העסק, על הוצאת קבלות וחשבוניות, הגשת דוחות למס הכנסה, על אינטראקציה מול לקוחות, גביית כספים ועוד ועוד.
החוכמה האמיתית היא ליצור עסק כזה שאתה יכול להוציא את עצמך ממנו, ולתת לאנשים אחרים להוציא אותו לפועל. כך תהיה מסוגל להרוויח כסף מהעסק הזה, מבלי להשקיע בו את כל שעות היממה שלך. בדרך הזאת, תתפנה לבנות את העסק הבא, באותה הצורה, שוב להניח לאחרים להפעיל אותו, וליצור ממנו הכנסות. זאת בעצם השיטה של העשירים. האנשים העשירים כאשר הם בונים עסקים, הם לא עובדים בהם בעצמם. אדם עשיר שפותח מסעדה, לא נמצא במסעדה מבוקר עד ערב כדי לנהל אותה. לא, הוא מקים במקביל עסקים נוספים. דמיין לעצמך אדם עשיר, שפותח חנות לממכר פלאפל, האם הוא עצמו ישב כל היום בחנות, ויכין פיתות עם פלאפל לעוברים ושבים? בוודאי שלא. הוא יעסיק אנשים שיעשו את זה.
אם אתה מוכרח להיות בעסק בכל יום בכל שעה ובכל דקה על מנת שהוא יתפקד, עליך לדעת שאתה יוצר לעצמך כאן בעיה. אם אתה רוצה להתעשר זאת לא הדרך. מכיוון שאם העסק לא ירוויח כסף בלעדיך, אז אתה תהיה משועבד לו בכל יום ויום בשנה. יתרה מכך, אם בתור שכיר עוד היו לך ימי חופשה, ייתכן שעכשיו תצטרך לעבוד מבלי לצאת לחופש. אם בתור שכיר היית חופשי בימים שישי ושבת, הרי שכעת בתור בעל עסק כזה, ייתכן שתצטרך לעבוד גם בימי שישי, אלא אם כן תייסד את העסק כך שאתה לא תהיה מוכרח להיות נוכח בו על בסיס קבוע.

נקלעת לפשיטת רגל? 5 עו''ד שיעזרו לך לעבור את התהליך בהצלחה

על סף פשיטת רגל? אתה לא לבד, זה קורה לרבים  וטובים. אנשים שהתחילו עם אמביציה להקים ביזנס משלהם, השקיעו מכספם ומרצם. עבדו קשה מבוקר עד ערב....