יום שישי, 7 בספטמבר 2012

איך לאמץ הרגלי כסף נכונים?

כסף והרגלים
דברים שאנו רגילים לעשות, אנו עושים באופן אוטומטי כמעט מבלי לחשוב עליהם כלל. כך מרבית האנשים מתנהלים עם הכסף שלהם, הם מוציאים אותו באופן אוטומטי מבלי לחשוב. למרבית האנשים יש הרגלי כסף לא טובים. במאמר זה תלמד איך אתה יכול לאמץ לעצמך הרגלי כסף נכונים, ולהבטיח שתמיד תהנה משפע של כסף. האם אתה שולט בכסף שלך, או שאולי הכסף שולט בך? 
הרגלי כסף
אנשים עובדים מתחלקים לשניים, אלה שמזמינים ארוחה במסעדה ואלה שמביאים אוכל מהבית. לאיזה מהשניים אתה שייך, האם אתה קונה בכל יום את הארוחה שלך, ומפרנס את כל המסעדות בסביבה שלך, או שאולי אתה מביא איתך את הארוחה מהבית? האופציה השנייה הרבה יותר זולה וחוסכת לך כסף. אבל שים לב שמי שקונה כל הזמן ארוחת צהריים במסעדה או במזנון בעצם מפסיד פעמיים. מדוע? ראשית הוא משקיע מאות שקלים מדי חודש, משהו בין  600 ל 900 שקלים עבור ארוחות.
בפברואר 2012 התפרסמה כתבה בערוץ 10 אודות מסעדות מאוד ידועות ונחשבות. מהכתבה עולה שיש מסעדות בהן לא שומרים על היגיינה, ואף מעבירים שאריות של ארוחות מהסועדים הקודמים אל הסועדים החדשים. בין היתר צוות ערוץ 10 שחקר את הנושא הזמין ארוחות  take away שנלקחו לבדיקות מעבדה. הבדיקות הראו תוצאות מעוררות דאגה. מה שאני רוצה לומר כאן הוא שלמרות שכולנו אוהבים לאכול במסעדות, אין כמו האוכל של הבית. אתה יודע בדיוק איך זה נעשה, ואינך צריך לדאוג להיגיינה ירודה. לך תדע מה מתרחש שם במטבח של המסעדה. כאשר אתה מכין לך אוכל בבית אתה יודע שהוא נקי וטרי, ואין לך חששות מפני עובד מסעדה זה או אחר שלא שומר על תנאים נאותים. אני מקווה שהדברים הללו יגרמו לך לשינוי בהרגלים שלך. אחרי הכול, כאשר תאמץ הרגלי כסף נכונים, הכסף שלך יתחיל לצמוח, ואתה תראה שינוי לטובה עם הזמן בחשבון הבנק שלך.
ההרגל המשמעותי שביותר שאני רוצה שתאמץ לך הוא לחסוך כסף. אם אתה עושה זאת כבר היום, הרשה לי לברך אותך, עלית על המסלול הנכון. אני מציע שתחסוך בין 10 אחוזים ל 20 אחוזים מכל הכנסה שיש לך. כלומר, אם המשכורת החודשית שלך נטו היא 5,000 שקלים, חסוך מדי חודש בין 500 ל 1000 שקלים. עם הזמן ועם השנים ייתכן ששכרך יגדל, אולי תתקדם בתפקידך הנוכחי או שאולי תעבור לעבודה אחרת בה תקבל שכר גבוה יותר. במקרה כזה העלה את סכום החיסכון החודשי שלך. כאשר תחסוך אתה תגן על עצמך מפני כל מיני הוצאות לא צפויות שיצוצו במהלך חייך. זכור שאתה גם מקבל ריבית על החיסכון, כך שאתה מניח לכסף לעבוד בשבילך. מכיוון שמדובר בסכום קבוע שעובר לחשבון חסכון, אתה בונה את עתודות הכסף שלך מדי חודש בחודשו, וככל שהזמן חולף כך הסכומים הולכים וגדלים.

נקלעת לפשיטת רגל? 5 עו''ד שיעזרו לך לעבור את התהליך בהצלחה

על סף פשיטת רגל? אתה לא לבד, זה קורה לרבים  וטובים. אנשים שהתחילו עם אמביציה להקים ביזנס משלהם, השקיעו מכספם ומרצם. עבדו קשה מבוקר עד ערב....