יום ראשון, 5 באוגוסט 2012

איך לכתוב ספרים אלקטרוניים ולעשות מהם כסף – חלק שני

לעשות כסף מספרים אלקטרוניים
בחלק הראשון של המאמר לכתוב ספרים אלקטרוניים ולעשות  מהם כסף, דיברנו על היתרונות שבהוצאת ספר אלקטרוני, והוספנו כמה עצות וטיפים ליצירת ספר אטרקטיבי. חלק זה עוסק בכתיבה, פרסום ושיווק.
כסף מספר אלקטרוני
בתקופה בה אתה כותב את הספר יעלו לך רעיונות שונים ורבים. פתח מחברת רעיונות ובכל פעם שעולה לך רעיון כלשהו שקשור באיזשהו אופן לספר שאתה כותב, הוסף את הרעיון הזה למחברת. רעיונות קטנים יתפסו אותך בכך מיני מקומות, באוטובוס, בתור בבנק או בתור לרופא, בזמן העבודה הרגילה שלך, בזמן שאתה מתקלח, בזמן שאתה עושה התעמלות. תפוס את הרעיונות הללו בזמן. אני משתמש בסמארט פון שלי, וכותב לתוכו את הרעיון, כך שהרעיון מתועד ונשמר. אחר כך כשאני מגיע הביתה, אני מעביר את האינפורמציה למחברת הרעיונות שלי. שים לב כאשר עולה לך רעיון כלשהו, אפילו אם זה משפט אחד, אתה חייב לכתוב אותו ולתעד אותו, אחרת הרעיון הזה ילך לאיבוד לנצח.
איך לכתוב, סגנון כתיבה - אל תחשוש לכתוב כמו שאתה מדבר. אם אתה מחבר ספר אינפורמציה בנושא ספציפי, אף אחד לא מחפש את המשפטים המתוחכמים ואת האמצעים האמנותיים. אנשים מחפשים עצות טובות ורעיונות בתחום שבו עוסק הספר. הם רוצים שתלמד אותם ותעשיר את הידע שלהם. כמובן שהכתיבה צריכה להיות ברמה סבירה, אך אתה לא צריך להיות ש''י עגנון כדי לפרסם ספר שכזה ולהרוויח ממנו כסף. אם יכולת הניסוח והכתיבה שלך ממש לא טובים, אל תחשוש, כתוב כמו שאתה יודע, ואחר כך תן לעורך מקצועי לערוך עבורך את הספר, על מנת להפיק מוצר איכותי שכתוב היטב.
כפי שכבר אמרנו קודם, כאשר יש בידך ספר אינפורמציה, בסופו של דבר אנשים מעוניינים במידע שבתוכו. אך המידע לא מוכרח להיות כתוב. לדוגמה, אתה יכול למכור ספר אלקטרוני בנושא של איך לגדל גינת ירק בביתך הפרטי. לקחת את הטקסט ולהקליט אותו, וכך להפיק דיסק שמכיל בדיוק את אותו המידע. כך בעצם אתה יוצר ערוץ נוסף למכירות, ומאפשר ללקוחות שלך לצרוך את המידע בדרך אחרת שונה מקריאה.
הדרכים לפרסם ולשווק את ספרך, ולעשות ממנו כסף, הן רבות מגוונות. ראשית שלח את הספר לסקירה וביקורת בכל אתרי האינטרנט והבלוגים העוסקים בספרים וביקורת ספרים. חיפוש פשוט בגוגל, יעלה תוצאות רבות. היכנס לפורומים בתחום בו קשור אליהם הספר שלך, והיה משתתף פעיל. לאחר תקופה של חודשיים שלושה, כאשר כבר תהיה מוכר בפורום, הזכר כבדרך אגב את הספר שכתבת בנושא, ייתכן מאוד שיהיו אנשים שיתעניינו בו. כתוב מאמרים, פרסם אותם באתרי מאמרים, והפנה אל האתר שלך שבו ניתן לרכוש את הספר. פרסם את הספר באינטרנט באמצעות מודעות גוגל, ופרסום בתוכנית אדוורדס. פרסם את הספר בקרב גולשי פייסבוק ותגיע לקהל גדול וממוקד. עצב כרטיס ביקור, ותן אותו בכל הזדמנות. כרטיס הביקור הוא פרסומת ישירה לספר, ומכיל כתובת אינטרנט לרכישת הספר.
שיטת שיווק יוצאת מן הכלל היא לבנות רשימת תפוצה של אנשים שמתעניינים בנושא של הספר, ולשווק להם את הספר. דרך אחרת היא לשווק את הספר באמצעות רשימות תפוצה של אנשים אחרים תמורת תשלום, ולהרוויח כסף מהמכירות.

נקלעת לפשיטת רגל? 5 עו''ד שיעזרו לך לעבור את התהליך בהצלחה

על סף פשיטת רגל? אתה לא לבד, זה קורה לרבים  וטובים. אנשים שהתחילו עם אמביציה להקים ביזנס משלהם, השקיעו מכספם ומרצם. עבדו קשה מבוקר עד ערב....