יום שישי, 13 ביולי 2012

הכסף שלך וחוק 72

מה זה חוק 72, מה בעצם הוא אומר, ואיך זה קשור לכסף שלך? ובכן כולנו יודעים היטב שככל שהזמן חולף המחירים עולים. אם נלך 20 שנה אחורה, או אפילו 10 שנים אחורה, ניווכח שכמעט כל מוצר וכל שירות בשעתו עלו פחות מאשר הם עולים כיום. מה שזה אומר הוא שהכסף שלנו הולך ונשחק עם השנים. כוח הקנייה שלנו נשחק, והדרך היחידה שאנו יכולים להתגונן מפני העליות הללו היא באמצעות השקעת הכסף בתמורה לקבלת ריבית. כמובן שהאינטרס שלנו הוא לקבל ריבית גבוהה ככל שרק ניתן, אבל אם אנו משקיעים את כספנו בבנק, אנו יודעים שהאינטרס הטהור של הבנק הוא לתת לנו ריבית נמוכה ככל שהוא רק יכול.
חוק 72
חוק 72 מראה לנו תוך כמה זמן נכפיל את ההשקעה שלנו, בהתאם לאחוז הריבית שנקבל. לדוגמה, אם החלטת להשקיע בתוכנית חיסכון בבנק סכום של 100,000 שקלים, והבנק מוכן לשלם לך, 3% ריבית בשנה, זה ייקח עשרים וארבע שנים כדי להכפיל את הסכום ל 200,000 שקלים. אם הבנק יהיה נכון לשלם לך 5% ריבית בשנה, אז ייקח לך קצת יותר מארבע עשרה שנים, כדי להכפיל את הסכום ל 200,000 שקלים.
ככל שנשיג ריבית גבוהה יותר, ייקח לנו פחות שנים להכפיל את הסכום הראשוני המושקע, וככל שנקבל ריבית נמוכה יותר, כך יתארכו השנים עד שנכפיל את סכום הכסף שלנו.
אתה בוודאי רוצה לדעת מהי הנוסחה שעומדת מאחורי המספרים הפיננסיים הללו. ובכן הנוסחה די פשוטה. הפרמטרים הם המספר 72 ואחוז הריבית. חלק את 72 במספר של אחוז הריבית. כך למשל אתה רוצה לדעת תוך כמה זמן תכפיל את השקעתך, אם תקבל ריבית שנתית של  6 אחוזים, אתה עושה את התרגיל הפשוט של 72 חלקי 6, שווה 12. כלומר אם תקבל שישה אחוזי ריבית, תכפיל את כספך תוך שתים עשרה שנים.
איך החוק הזה יכול לעזור לך להרוויח יותר כסף? ראשית, כאשר אתה בא להשקיע את כספך, אתה כבר מראש עושה את החישובים ואתה מבין את משמעותו של עוד אחוז ריבית אחד. אחוז אחד יכול להתבטא בהפרש של כמה שנים עד להכפלת הסכום.

נקלעת לפשיטת רגל? 5 עו''ד שיעזרו לך לעבור את התהליך בהצלחה

על סף פשיטת רגל? אתה לא לבד, זה קורה לרבים  וטובים. אנשים שהתחילו עם אמביציה להקים ביזנס משלהם, השקיעו מכספם ומרצם. עבדו קשה מבוקר עד ערב....